zaterdag 22 maart 2014

How to: ontbijt



Ik kan de dag niet beginnen zonder een lekker, gezond en stevig ontbijtje. Een stapel boterhammen krijg ik niet naar binnen, maar als ik alleen fruit eet heb ik na een uurtje alweer honger! Ik begin de dag daarom altijd, na een mini workout en een hete douche, met een grote kom yoghurt. Hier doe ik alles in wat lekker én gezond is!
De basisingrediënten voor mijn perfecte ontbijtje zijn:
- Griekse en magere yoghurt (50/50)
- Muesli (van die muesli zonder toegevoegde suikers, bestaande uit onder andere havervlokken en tarwevlokken)
- rozijnen
- cranberry's
- noten (walnoten, amandelen,  ongezouten cashewnoten)

Laatst ben ik ook begonnen om er de supergezonde Gojibessen doorheen te doen: lekker!
Optioneel is verder: een beetje kaneel en fruit, zoals kiwi en appel maar ook gedroogde vijgen zijn erg lekker in dit ochtendmaaltje.
Een lekker sapje maakt het natuurlijk helemaal af!

Wat ontbijten jullie? Houden jullie van gezonde ontbijtjes of zondigen jullie af en toe wel eens? En hebben jullie misschien nog tips?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten